Effective communication is the foundation of successful communication
Üks väga oluline oskus, mis tundub meile kõigile igapäevasena, ei ole tegelikult üldse nii iseenesestmõistetav – see on hea suhtlemisoskus. Mõnikord võib üks valesti öeldud sõna või lause põhjustada probleemide jada, mille lahendamine muutub hiljem oluliselt keerulisemaks. Seepärast on tähtis, et väljendaksime oma mõtteid võimalikult selgelt – nii suuliselt kui ka kirjalikult.
Mida tasub suhtlemisel meeles pidada?
- Eelista vahetut suhtlust. Ümber nurga rääkimine ei anna tavaliselt soovitud tulemust, välja arvatud siis, kui tegemist on väga konfidentsiaalse olukorraga, mis nõuab teistsugust lähenemist. Nagu katkine telefon, võivad edasi antud sõnumid muutuda, ja see, kuidas kolmas osapool infot vahendab (olgu see siis tema tuju, hääletoon või midagi muud), võib algse jutu tähenduse hoopis teiseks muuta. Seega eelista otsesuhtlust.
- Ole konkreetne. Mõista, mis on sinu sõnumi tuum ja mis on kõige olulisem info, mida pead edasi andma.
- Oska kuulata. Sujuva kommunikatsiooni alus on kahepoolne vestlus ja üksteise mõistmine. Olen märganud, et tööintervjuudel, kus vestlus muutub väga ühepoolseks, väsib teine osapool kiiresti ja dialoogi ei teki – nii ka igapäevases suhtluses. Mõtle, kes on Sinu kuulajaskond ning kellele ja kui palju Sa midagi räägid.
- Ole empaatiline. Tunne huvi, esita küsimusi ja näita suhtlemisel üles empaatiat. Isegi kui oled kindlalt teisel arvamusel, anna alati võimalus teisele poolele end väljendada.
- Võta aega! Keerulises olukorras ära kiirusta järelduste tegemisega. Kui miski meid endast välja viib, kipume kiiresti järeldusi tegema, satume paanikasse ega tea, kuidas käituda. Parim viis on säilitada rahu ja asju rahulikult jälgida. Emotsioonidest ajendatud otsused võivad tuua kaasa suuremaid probleeme. Tasub vaadata olukorda ratsionaalselt ja tugineda faktidele, jättes emotsioonid kõrvale.
Pilt on tehtud aasta tagasi imekaunis ajaloolises linnas, Roomas